هدفمندی یارانه آری یا خیر

قانونی هدفمندی که قرار بود اجرا بشه گفتند قیمت حاملهای انرژی و برخی کالاهای دیگه که بهشون سوبسید (یارانه) تعلق میگیره اصلاح میشه بعد بخشی از مبلغی رو که از محل افزایش این قیمتها گیر دولت میاد برمیگردونند به مردم که خودشون تصمیم بگیرند باهاش چی کار کنند، میتونند پس انداز کنند یا جاهای دیگه خرجش کنند. بخشی دیگه ای از این درآمد هم قرار بود بره تو مسیر تولید و رونق اقتصادی که در واقع جلوی تورم رو بگیره بعد مردم راحت بتونند اون پول اضافی رو که گیرشون اومده پس انداز کنند. حالا اما نه تنها اون مبلغ قابل پس انداز نیست بلکه باید کلی هم روش بگذاریم تا بتونیم قبوض حاملهای انرژی رو پرداخت کنیم.

این روزها از آقای وزیر اقتصاد و دیگر مسئولین میشنویم که قرار تو فاز دوم اجرای این قانون (بعد از موفقیت فاز اول) قیمتها بازهم اصلاح بشه (افزایش داشته باشه) ولی مبلغ یارانه همون 45500 باقی می مونه.خوب اونطرف هم که تولید تعطیل شده و این یعنی گرانی بیش از حد و تورم غیر قابل کنترل. حالا چه اصراریه که این قانون اجرا بشه ای کاش یک نفر توضیح منطقی داشته باشه.


البته بنده راه کارهایی رو دارم که امیدوارم گوشی پیدا بشه که بشنوه و دستی که آستینش بالا بره و انجامش بده. بعد از دریافت نظرات هموطنان خوبم این راهکارها رو تو پستهای بعدی ارائه میکنم امیدوارم دوستان هم مشارکت کنند تا شاید بتونیم کمکی به این مسئولین وامانده در اجرای این قانون بکنیم


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.