نرخ مالیات بر ارزش افزوده سال آینده اعلام شد

 از خبر زیر دو  نکته قابل توجه که باید بهش اشاره کرد: 

1- "مالیات ارزش افزوده" این یعنی چی؟ چیزی که من میفهمم اینه که مثلا شما الان یه خودرو خریدی 20 ملیون فردا شده 25 میلیون و بابت این افزایش شما باید مالیات بدین. نتیجه اینکه اولاً: دولت از این گرونی و تورم سود می بره و به بهانه اون از مردم مالیات بیشتری میگیره. دوماً: کدوم ارز ش افزوده پدرجان؟ این معنیش اینه که ارزش پول من 5 میلیون کم شده. یعنی اگه امروز من این خودرو رو نخرم فردا 5 میلیون ارزش پولم کم شده چون دیگه نمیتونم اون خودرو رو بخرم باید برم 5 میلیون دیگه قرض کنم و  تازه بابت اون باید مالیات اضافی هم بدم. عجب دین و مذهبی داریم ما. آقا من میخوام برم دین و مذهبم رو عوض کنم چه کسی رو باید ببینم؟ 

2- "برای تامین هزینه های بهداشت و درمان مردم" دقت کردی؟ از خودت میگیرن به اسم مالیات بعد بهت برمیگردونن به اسم بهینه سازی بهداشت و درمان جالبه. اونوقت نتیجه چی میشه گرونی و تورم. بعد بخاطر اون باید یارانه بدیم تا مردم تقویت بشن. بعد نتیجه این یارانه بازم میشه تورم و گرونی بعد چون کم میارن میگن بعضی بی نیازها نباید یارانه بگیرند. عجب تسلسل بی سر و تهی شده؟

 

و اما خبر :  

رئیس سازمان امور مالیاتی از افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال 93 به 8 درصد خبر داد و گفت: در سال آینده نرخ این مالیات باید 7 درصد تعیین می شد، اما براساس مصوبه مجلس یک درصد اضافه شده به این نرخ، برای تامین هزینه‌های بهداشت و درمان مردم است.
 
به گزارش مهر، علی عسکری از افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال 93 به هشت درصد خبر داد و گفت: ما به عنوان مجری قانون موظفیم این مصوبه را اجرا کنیم.
 
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مطابق قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده نرخ این مالیات باید هفت درصد تعیین می شد، ادامه داد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک درصد اضافه شده به این نرخ، برای تامین هزینه های بهداشت و درمان مردم است.
 
وی در ادامه افزود: در اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزود، نرخ مشخصی را پیشنهاد نداده ایم بلکه نقاط ضعف اجرای آزمایشی 5 ساله را اصلاح می کنیم.  

 

متن کامل این خبر رو از اینجا بخونید 

 

راستی ارتباط این پست رو که گذاشتم با پست قبلی (پایینی) میتونی پیدا کنی؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.